Ca a l'air de changer la sorte de Mogas acceptable. Au niveau de l'indice d'octane. Quand ils montent le 150 hp à 160 , des fois ils font ça en changeant juste la compression . Si tu changes la compression, pour éviter la détonation, ça demande un indice d'octane plus haut. C'est ça qu'ils expliquent sur le site du vendeur de STC de mogas. Pi lui, quand il parle de ton avion, il parle d'une pompe à essence nécessaire sur une aile basse ( en fait, un réservoir plus bas que le moteur ) qui se fait maganer par l'ethanol.
Louis
C'est ici:
http://www.autofuelstc.com/approved_eng ... ames.phtmlA note regarding Lycoming Engines: There are STCs available for increasing 150hp 0-320s to 160hp. Not all of them provide a new data plate when the engine is overhauled and the compression and power are increased. Therefore, it is possible for a 160 hp 0-320 engine to have a model number indicating 150 hp. When ordering a 150 hp 0-320 STC, make certain (by thoroughly examining the engine logbooks) that the horsepower is, indeed, 150 and not 160. The 160 hp 0-320 auto fuel STC requires 91 AKI minimum.
Et ceci qui ne te concerne quasiment pas, puisque ça commence au 160:
In some airframes equipped with suction lift fuel systems (pump fed systems), different electric fuel pumps may need to be installed to insure adequate fuel flow, and/or the fuel pump locations must be moved. The STC for the PA-28-160, -161, -180, -181 requires the removal of the factory installed electric pump. This pump is replaced with two completely different pumps and a revised fuel system forward of the firewall. Installation on this airplane takes between four and six hours, approximately double that on 24 volt PA-28's.
Click here for more info on the Piper PA-28, -160 thru -181